«Το σκυλί που πήγε να σε δαγκώσει, ή του βάζεις φίμωτρο, ή το σκοτώνεις». Αυτό είναι ένα από τα αξιώματα που ισχύουν στην πολιτική και αναμένεται να επιβεβαιωθεί για ακόμη μια φορά μετά τις πρόσφατες εσωκομματικές εκλογές για την ανάδειξη νέας ηγεσίας στον ΣΥΡΙΖΑ.

Όσοι δηλαδή δεν τάχθηκαν προεκλογικά στο πλευρό του νεοεκλεγέντος προέδρου, είναι τα σκυλιά που, ή θα πρέπει να κάτσουν ήσυχα στην άκρη, ή να αποχωρήσουν από το κόμμα, επισφραγίζοντας έτσι τον πολιτικό τους θάνατο. Όσοι παραμείνουν, θα διανύσουν το υπόλοιπο της θητείας τους, γνωρίζοντας ότι πιθανότατα δεν θα υπάρξει άλλη για αυτούς. Ήδη, τα πρώτα δείγματα άρχισαν να φαίνονται καθώς αυτοί που θα κάτσουν ήσυχα, ήδη αποσύρονται με άκομψο τρόπο από τα όργανα του κόμματος και τα φώτα της όποιας δημοσιότητας. Οι άλλοι, συνεχίζουν να αντιδρούν μέσω αναρτήσεων στα κοινωνικά δίκτυα περιμένοντας το συνέδριο του κόμματος όπου εκεί θα ξεκαθαρίσει αν θα υπάρξουν μεμονωμένες αποχωρήσεις ή διάσπαση.

Περισσότερο από όσο ποτέ άλλοτε, οι εσωκομματικές εκλογές στον ΣΥΡΙΖΑ ανέδειξαν την παντοκρατορία της πολιτικής επικοινωνίας, της εικόνας πιο απλά, έναντι των πολιτικών θέσεων. Ο απλός κόσμος πλέον δε θέλει να ακούσει, να δει ή να διαβάσει πολιτικές θέσεις. Θέλει να δει βίντεο στο youtube και στο tiktok και φωτογραφίες στο instagram. Να ακούσει εύπεπτα, πειστικά συνθήματα. Να πειστεί από κάτι απροσδιόριστο, από την αύρα και τα ηγετικά χαρακτηριστικά που εκπέμπει ο εκάστοτε υποψήφιος. Μόνο που αυτή η αύρα δεν είναι κάτι που προϋπάρχει ή παράγεται τυχαία.

Είναι αντιθέτως, αποτέλεσμα σοβαρά προμελετημένης επικοινωνιακής στρατηγικής, όπου τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη. Το που θα πας, πως θα πας, με ποιους θα είσαι, ποιους θα συναντήσεις, τι θα φοράς, τι θα πεις και κυρίως τι θα αποφύγεις να πεις, είναι όλα αντικείμενο σχεδιασμού από επιτελείο. Και στην περίπτωση αυτή, η επικοινωνιακή καμπάνια του κ. Κασσελάκη απείχε έτη φωτός από των υπολοίπων. Ήταν ξεκάθαρα αμερικανόφερτη, στα πρότυπα των Δημοκρατικών της Αμερικής, προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, γεγονός που προκάλεσε ερωτήματα σχετικά με το ποιοι βρίσκονταν πίσω από αυτήν, όσο και για τα κίνητρά τους.

Διότι δεν είναι τυχαίο, κάποιος εκτός χώρας και εκτός στενού πυρήνα του κόμματος, χωρίς καμία κομματική προϋπηρεσία, με μόνο ένα μήνα προεκλογικής καμπάνιας, να κατατροπώνει πρωτοκλασάτα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ με χρόνια προϋπηρεσίας σε νευραλγικές θέσεις στο κόμμα και υπουργική εμπειρία. Θα ήταν συνεπώς εύλογο να τεθεί ζήτημα σκοπιμότητας. Δεν θα είχε ωστόσο ιδιαίτερη αξία, καθώς το παραγόμενο αποτέλεσμα θα είναι το ίδιο, ανεξάρτητα από την ύπαρξή της ή όχι. Ο κ. Κασσελάκης σκοπίμως ή όχι, θα λειτουργήσει ως δούρειος ίππος για το κόμμα του. Οι αποχωρήσεις είναι σχεδόν προαναγγελθείσες, ενώ το εύρος αυτών θα καθορίσει αν τελικά θα προκύψει και η διάσπαση.

Facebook Comments