Στο -2% ο πληθωρισμός το Μάιο
Στο -2% ο πληθωρισμός το Μάιο
Ο γενικός δείκτης τιμών καταναλωτή κατέγραψε μείωση 2% το Μάιο του 2014, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012.
Ο Γενικός Δείκτης κατά το μήνα Μάιο 2014 σε σύγκριση με τον Απρίλιο 2014, παρουσίασε μείωση 0,8%, έναντι μείωσης 0,2%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2013-Μαΐου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Ιουνίου 2012 – Μαΐου 2013 παρουσίασε μείωση 1,4%, έναντι αύξησης 0,6%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.
Σύγκριση Μαΐου 2014 με Απρίλιο 2014
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 0,8% τον μήνα Μάιο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Απριλίου 2014, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,0% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπές πατάτες και νωπό μοσχάρι. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα νωπά φρούτα και τυρί φέτα.
β) Κατά 8,9% της ομάδας «Ένδυση και Υπόδηση», λόγω του θερινού δεκαημέρου εκπτώσεων.
γ) Κατά 0,2% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο και στα ενοίκια κατοικιών.
δ) Κατά 0,8% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω του θερινού δεκαήμερου εκπτώσεων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 0,3% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου (βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων.
β) Κατά 0,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα ξενοδοχεία.
Σύγκριση Μαΐου 2014 με Μάιο 2013
Η μείωση του Γενικού Δείκτη Τιμών Καταναλωτή κατά 2,0% τον μήνα Μάιο 2014 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Μαΐου 2013, προήλθε από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
α) Κατά 2,9% της ομάδας «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα νωπά λαχανικά, νωπά φρούτα, νωπές πατάτες, νωπά ψάρια, δημητριακά και παρασκευάσματα, κρέατα γενικά, ζάχαρη και καφές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από τη αύξηση των τιμών γενικά στα γαλακτοκομικά και αυγά.
β) Κατά 9,4% της ομάδας «Ένδυση και υπόδηση», λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
γ) Κατά 0,6% της ομάδας «Στέγαση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των ενοικίων κατοικιών, του πετρελαίου θέρμανσης και του φυσικού αερίου. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στον ηλεκτρισμό.
δ) Κατά 2,2% της ομάδας «Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη: έπιπλα-καλύμματα δαπέδου, είδη κλινοστρωμνής-λευκά είδη, οικιακές συσκευές, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
ε) Κατά 2,8% της ομάδας «Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών του οπτικοακουστικού εξοπλισμού-υπολογιστών, των ειδών και υπηρεσιών αναψυχής και του πακέτου διακοπών.
στ) Κατά 3,9% της ομάδας «Εκπαίδευση», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα ιδιωτικών σχολείων, ξένων γλωσσών, φροντιστηρίων και ΙΕΚ.
ζ) Κατά 1,6% της ομάδας «Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των εστιατορίων- ζαχαροπλαστείων-καφενείων-κυλικείων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στα ξενοδοχεία.
η) Κατά 5,6% της ομάδας «Άλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών των κουρείων- κομμωτηρίων, των ειδών ατομικής φροντίδας, των προσωπικών ειδών και των ασφαλίστρων αυτοκινήτων και δικύκλων.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
α) Κατά 1,6% της ομάδας «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των τσιγάρων.
β) Κατά 2,1% της ομάδας «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως της συμμετοχής των καταναλωτών στις λιανικές τιμές των φαρμάκων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στις ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες.
γ) Κατά 0,1% της ομάδας «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα καύσιμα αυτοκινήτου(βενζίνη) και στα εισιτήρια αεροπλάνων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα αυτοκίνητα.
δ) Κατά 0,1% της ομάδας «Επικοινωνίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών των ταχυδρομικών υπηρεσιών.
Facebook Comments