Δοκιμή Volvo XC40 D3 AWD Geartronic 150 PS
Είναι ευτυχής συγκυρία για τη Volvo το γεγονός ότι σε μια εποχή που η ζήτηση για τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου αυξάνεται εκθετικά
Είναι ευτυχής συγκυρία για τη Volvo το γεγονός ότι σε μια εποχή που η ζήτηση για τα μικρομεσαία αυτοκίνητα ελεύθερου χρόνου αυξάνεται εκθετικά
Με δεδομένο ότι πολλά premium SUV δεν αγοράζονται για τις ικανότητες κίνησής τους εκτός δρόμου, αλλά για να γράφουν πολλά και ξεκούραστα χιλιόμετρα στην άσφαλτο, κάποια οικονομική εκδοχή τους με κίνηση εμπρός είναι συχνά η προτιμότερη της γκάμας. Στην περίπτωση του Volvo XC40, η έκδοση D3 θέτει σοβαρή υποψηφιότητα γι’ αυτή τη θέση.
Σύμφωνα με την ονοματολογία της Volvo, ο κωδικός D3 μεταφράζεται σε ένα δίλιτρο, 4κύλινδρο κινητήρα ντίζελ με ένα τούρμπο, αντί για τα δύο των εκδόσεων D4, που αποδίδει 150 PS και 32,6 kgm. Πρόκειται για το XC40 με τη μεγαλύτερη ποικιλία συστημάτων μετάδοσης, αφού διατίθεται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο και κίνηση εμπρός ή τετρακίνηση, και στους τέσσερις πιθανούς συνδυασμούς. Εδώ δοκιμάζουμε το προσθιοκίνητο, με αυτόματο 8άρι κιβώτιο Geartronic και έναν κοντό επιλογέα που κινείται χωρίς το πάτημα κάποιου πλήκτρου. Μια ακόμη ιδιαιτερότητά του είναι το ότι χρειάζεται δύο κινήσεις για τη μετάβαση από D σε R και αντίστροφα, αφού με μία μένει στο «νεκρό». Σε προβληματίζει στα πρώτα παρκαρίσματα, αλλά συνηθίζεται γρήγορα.
Το XC40 νιώθει άνετα στην πόλη, χάρη στο πανάλαφρο τιμόνι που «κόβει» αρκετά και στην ανάρτηση που στρογγυλεύει τις λακκούβες. Βρίσκεται όμως στο στοιχείο του στον ανοιχτό δρόμο. Ο αεροδυναμικός θόρυβος είναι πολύ περιορισμένος, ενώ ο κινητήρας, που έχει ακριβώς 2.000 rpmστα 130 km/h, δεν ακούγεται καθόλου και σε αυτή την ταχύτητα καταναλώνει ελάχιστα πάνω από 7 lt/100 km. Ταξιδεύει ξεκούραστα, με το πλαίσιο να μένει ακλόνητο στον πλευρικό άνεμο και στις αλλαγές οδοστρώματος.
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης (€37.600) είναι πλούσιος, διαθέτοντας μεταξύ άλλων επτά αερόσακους, αυτόματο φρενάρισμα, διατήρηση λωρίδας, αποφυγή μετωπικής σύγκρουσης, infotainment 9”, ψηφιακό καντράν 12,3”, εμπρός φώτα LED και αυτόματο κλιματισμό. Και γίνεται ακόμα πλουσιότερος στην έκδοση Momentum της δοκιμής (€42.506) με αισθητήρες παρκαρίσματος, ηλεκτρική ρύθμιση στήριξης μέσης, φωτοχρωματικούς και ηλεκτρικά αναδιπλούμενους καθρέφτες, ηχοσύστημα High Performance με οκτώ ηχεία, Drive Modes, ζάντες 18″ κ.ά. Έτσι, και αυτό το XC40 προσφέρει περισσότερα απ’ ό,τι ο ανταγωνισμός στα ίδια χρήματα.
Η μέση κατανάλωση των 7,7 lt/100 km είναι κι αυτή ανταγωνιστική. Ο πιο δύσκολος αντίπαλος για το XC40 D3 είναι το ομόσταυλο, βενζινοκίνητο Τ3, που μπορεί να καίει 1,5 lt/100 km παραπάνω αλλά κοστίζει και τουλάχιστον €7.000 λιγότερο (αναλόγως έκδοσης). Εκείνο δεν διατίθεται όμως με το αυτόματο 8άρι κιβώτιο, που τόσο πολύ ταιριάζει στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.969 κ.εκ.
Ισχύς: 150 PS/3.750 rpm
Ροπή: 32,6 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 8 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,2 sec
Τελική ταχύτητα: 200 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 5 l/100 km (εργοστασιακή τιμή)
Εκπομπές CO2: 131 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 160 €
Βάρος: 1.620 kg
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.425/1.863/1.652 mm
Μεταξόνιο: 2.700 mm
Χώρος αποσκευών: 460 lt
Τιμή Από €37.600 (D3 Geartronic)
Facebook Comments