Δοκιμή Opel Grandland X Ultimate 1.5 D – 130hp
Το Grandland X χρησιμοποιεί το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ PSA, που κινεί και το Peugeot 3008
Το Grandland X χρησιμοποιεί το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ PSA, που κινεί και το Peugeot 3008
Το Grandland X χρησιμοποιεί το νέο κινητήρα ντίζελ 1.5 με τους 130 ίππους του γκρουπ PSA, που κινεί και το Peugeot 3008. Έναν εξαιρετικό κινητήρα, ελαστικό για ξεκούραστη καθημερινή οδήγηση, αλλά και αρκετά δυνατό για να προσφέρει πολύ ικανοποιητικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9) και ασφαλή προσπεράσματα στον ανοιχτό δρόμο. Αρκετά εύστροφος για ντίζελ, συνεργάζεται αποτελεσματικά με το χειροκίνητο κιβώτιο των 6 ταχυτήτων με τη σωστή κλιμάκωση. Το σημαντικό είναι ότι είναι εντυπωσιακά οικονομικός, με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο, παρά το μέγεθός και την ισχύ του, να προσφέρει καταναλώσεις που θυμίζουν μικρότερες κατηγορίες (γύρω στα 7,5 λίτρα/100 χλμ. στην πόλη, 6,5 σε -νόμιμες!- ταχύτητες αυτοκινητοδρόμου, πέφτοντας στα 5 στις μικρότερες ταχύτητες του επαρχιακού δικτύου).
Οδηγώντας
Το Grandland X βασίζεται στο ίδιο πλαίσιο με το Peugeot 3008, με το οποίο έχει κάποιες ομοιότητες σε ό,τι αφορά την προτεραιότητα στην άνεση, που είναι ακόμα καλύτερη από αυτή στην οποία μας έχουν συνηθίσει τα γερμανικά αυτοκίνητα. Χαρακτηρίζεται, λοιπόν, από μια πολύ καλή ποιότητα κύλισης, που σε συνδυασμό και με την καλή ηχομόνωση, η οποία απομονώνει τον ήχο του ντίζελ από το εσωτερικό, κάνει το ταξίδι ξεκούραστο και ευχάριστο. Το κράτημα στις στροφές είναι αρκετά καλό και η υποστροφή στην πίεση είναι μεν κάπως αυξημένη, αλλά πολύ προοδευτική και εύκολα ελεγχόμενη, χωρίς απότομες αντιδράσεις αν αφήσεις απότομα το γκάζι. Απλώς και οι κλίσεις στις στροφές είναι αυξημένες, λόγω των μαλακών αναρτήσεων, χωρίς πάντως απότομες και ανεξέλεγκτες μεταφορές βάρους.
Τα φρένα ανταποκρίνονται στην αποστολή τους και δεν προβληματίζουν, ενώ το τιμόνι είναι ικανοποιητικό, αν και με μια μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας. Συνολικά το αυτοκίνητο χαρακτηρίζεται από έναν ισορροπημένο συνδυασμό κρατήματος και άνεσης, που ταιριάζει στον οικογενειακό χαρακτήρα του. Όπως και το 3008, το Grandland X είναι μόνο προσθιοκίνητο και προσφέρεται προαιρετικά και μ ένα εξελιγμένο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης με πέντε διαφορετικές επιλογές λειτουργίας, ανάλογα με την επιφάνεια στην οποία κινείται. Το σύστημα προσαρμόζει την κατανομή ροπής στους εμπρός τροχούς, ενώ στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο προσαρμόζει και τις περιοχές των στροφών στις οποίες πραγματοποιούνται οι αλλαγές ταχυτήτων, όπως επίσης και την απόκριση του γκαζιού.
Εσωτερικό
Έχοντας και 5 αστέρια στις δοκιμές ασφαλείας, το Grandland X αποτελεί μια από τις πλέον ισχυρές προτάσεις αγορά στα μεγάλα SUV
Facebook Comments