To MP3 300 hpe είναι αυτό που παίρνει τη θέση του Yourban 300 στη γκάμα της Piaggio και απευθύνεται σε όλους όσους δεν θέλουν να ξοδέψουν αρκετά περισσότερα χρήματα για την αγορά των μεγαλύτερων, βαρύτερων και ογκοδέστερων 350/500. Αν και είναι μικρών διαστάσεων, παραμένει σπορ και δυναμικό, χωρίς να θυσιάζει τίποτα σε ότι αφορά το επίπεδο άνεσης και τον εξοπλισμό που χαρακτηρίζουν τα scooter GT. Όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με το νέο κινητήρα 300 hpe, ο οποίος προσφέρει καλύτερες επιδόσεις από τον προηγούμενο, αυξάνοντας σε σημαντικό βαθμό την ενεργητική ασφάλεια του συνόλου.

“Περικοπές” στην κατασκευή του νέου 300 hpe δεν έχουν γίνει, η αποκλειστική τεχνολογία τριών τροχών της Piaggio είναι ακριβώς ίδια με αυτή που χρησιμοποιούν τα μεγαλύτερα μοντέλα της γκάμας. Το αρθρωτό τετράπλευρο σύστημα της μπροστινής ανάρτησης και οι δύο μπροστινοί τροχοί είναι στοιχεία που μετατρέπουν την οδήγηση σε μια μοναδική οδηγική εμπειρία, παρέχοντας περισσότερη ευστάθεια στις στροφές από κάθε άλλο scooter και κράτημα που κάνει τη διαφορά, ειδικά σε βρεγμένους ή κακής ποιότητας δρόμους με χαμηλή πρόσφυση. Οι συμπαγείς διαστάσεις και η ευκολία χειρισμού του  300 hpe θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα από τον αναβάτη κατά τη διάρκεια ελιγμών στην κίνηση, αλλά και στη στάθμευση. 

Eίναι σβέλτο και ουσιαστικό για κάθε αστική και περιαστική απαίτηση, ευρύχωρο και άνετο, κομψό και καλοεξοπλισμένο από σύγχρονες ευκολίες και gadget και φυσικά οικονομικότερο από κάθε αυτοκίνητο. 

Το MP3 300 HPE είναι διαθέσιμο στην στάνταρ έκδοση και την έκδοση Sport. Η δεύτερη διαφέρει από την πρώτη μόνο σε σχεδιαστικές λεπτομέρειες με το μαύρο ματ χρώμα να παρουσιάζεται σε αρκετά σημεία, ενώ τα ελατήρια και των τεσσάρων αμορτισέρ είναι κόκκινα, όπως και η ραφή της σέλας. Παράλληλα οι εμπρός δίσκοι σε αυτή την περίπτωση είναι κυματιστοί, ενώ στο εξοπλισμό περιλαμβάνονται και αλουμινένια ένθετα στα μαρσπιέ.

Το 300 HPE παρουσιάζει μια άνετη θέση οδήγησης που δεν θυσιάζει τον έλεγχο. Ο αναβάτης απολαμβάνει μια μεγάλη σε διαστάσεις σέλα που φέρει ποιοτική επένδυση και σωστό αφρώδες, τα πόδια φτάνουν εύκολα στο έδαφος ακόμη και αν δεν είστε και το πρώτο μπόι και το τιμόνι είναι όσο πρέπει φαρδύ. Βρίσκεται παράλληλα και σε πολύ καλό ύψος για όλους τους σωματότυπους. Ανάμεσα στις σημαντικές αλλαγές στην εργονομία είναι και εκείνη που αφορά το νέο πεντάλ του φρένου που βλέπουμε στην ποδιά: είναι ελαφρώς μικρότερο σε διαστάσεις από το προηγούμενο και έχει τοποθετηθεί λίγο πιο μπροστά αφήνοντας έτσι περισσότερο διαθέσιμο χώρο που θα εκτιμηθεί δεόντως από όλους αλλά ακόμη περισσότερο από τους αναβάτες με νούμερο παπουτσιού από 44 και πάνω. Στο κομμάτι της χρηστικότητας πολλούς πόντους προσθέτει και η μικρή θήκη που έχει τοποθετήσει η Piaggio πάνω από τα όργανα και πίσω από τη ζελατίνα. Μέσα σε αυτή μπορείτε να τοποθετήσετε το κινητό σας και θα βρείτε και θύρα USB για να το φορτίσετε.

Ο συνεπιβάτης δεν έχει παραγκωνιστεί στην πρόταση της Piaggio. Ακόμη και να είναι μεγαλόσωμος δεν θα δυσκολευτεί καθόλου να βολευτεί στο δικό του μερίδιο της σέλας με τα αναδιπλούμενα μαρσπιέ να βρίσκονται σε καλή θέση και να εξαφανίζονται σχεδόν πλήρως όταν είναι κλειστά.

Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένας ιδιαίτερα σεβαστός και φωτιζόμενος χώρος που θα φανεί παραπάνω από χρήσιμος στην καθημερινότητα και θα κάνει την τοποθέτηση top box αναγκαία μόνο αν πραγματικά χρειάζεστε τον έξτρα χώρο. Όπως και να έχει ο χώρος είναι άκρως ικανοποιητικός για την καθημερινότητά σας, με τον ιδιαίτερα πρακτικό και πτυσσόμενο γάντζο να προσθέτει τις δικές του υπηρεσίες στην μεταφορά πραγμάτων.  

Ο ευανάγνωστος πίνακας πληροφοριών αποτελείται από δύο κλασικά στην όψη στρογγυλά όργανα που παρουσιάζουν με αναλογικό τρόπο τις στροφές του κινητήρα, ταχύτητα, θερμοκρασία και στάθμη καυσίμου. Ανάμεσα στα στρογγυλά όργανα υπάρχει μια ψηφιακή οθόνη που προσθέτει αρκετές πληροφορίες όπως μέση και στιγμιαία κατανάλωση, μέση και μέγιστη ταχύτητα κίνησης, θερμοκρασία περιβάλλοντος, ρολόι, τάση μπαταρίας και μερικούς χιλιομετρητές. Από το δεξί γκριπ ο αναβάτης ελέγχει τις ενδείξεις της οθόνης και το κλείδωμα της μπροστινής ανάρτησης αφήνοντας στο αριστερό μόνο τον διακόπτη των αλάρμ και το κουμπί που ελέγχει την μικρή και την μεγάλη σκάλα αλλά και το σινιάλο. Δύο ακόμη κουμπιά, αριστερά στο πάνω μέρος της ποδιάς που ελέγχουν το σύστημα πρόσφυσης και τα φώτα ημέρας, ολοκληρώνουν την εικόνα που παρουσιάζει το “cockpit” του scooter της ιταλικής εταιρίας.
 
Να σημειωθεί ότι η έκδοση Sport φέρει στον εξοπλισμό της και το σύστημα πολυμέσων Piaggio MIA, το οποίο επιτρέπει τη σύνδεση του κινητού σας με το scooter, ώστε να μπορείτε να αξιοποιήσετε τις επιπλέον δυνατότητες που προσφέρει, μεταξύ άλλων παρακολούθηση της πίεσης των ελαστικών GPS και έξτρα πληροφορίες για το scooter

Ανανεωμένος και ισχυρότερος

Πέρα από τις σημαντικές αλλαγές σε εμφάνιση και εργονομία το MP3 300 HPE χαρακτηρίζεται από τα τρία τελευταία γράμματα του ονόματος του τα οποία αναφέρονται στον ανανεωμένο 300άρη κινητήρα της Piaggio και προκύπτουν από τις λέξεις High Performance Engine, ήτοι Κινητήρας Υψηλής Απόδοσης. Ο γνωστός υγρόψυκτος μονοκύλινδρος των 278 κ.εκ. δέχθηκε πολλές και σημαντικές αλλαγές με αποτέλεσμα να είναι σε θέση να προσαρμοστεί άμεσα στις μελλοντικές προδιαγραφές Euro 5, ενώ έχει αυξήσει εντυπωσιακά την ισχύ του με το ποσοστό να ανέρχεται στο 24%. Η ονομαστική ισχύς ανέρχεται τώρα στους 26,2 ίππους στις 7.750 σ.α.λ., ενώ αυξημένη κατά 15% παρουσιάζεται και η ροπή στα 2,5 κιλά, στις 6.500 σ.α.λ. Ό,τι ακριβώς χρειαζόταν δηλαδή η πρόταση της ιταλικής εταιρίας για να κινεί με ακόμη μεγαλύτερη άνεση το βάρος, που δεν ανακοινώνεται, αλλά δεν πρέπει να απέχει και πολύ από τα 222 “γεμάτα” κιλά του Yourban.

Ο κινητήρας είναι αρκετά ζωηρός και δεν παράγει ιδιαίτερους τριγμούς. Μόνο πολύ χαμηλά, εκεί στο ρελαντί, παρουσιάζει πολύ μικρούς κραδασμούς. Επιταχύνει έντονα και αδιάκοπα μέχρι και τα 110χλμ/ω. Ενώ μετά η δύναμη σιγά σιγά καταλαγιάζει, μέχρι να υποδεχθεί την τελική ταχύτητα, η οποία αγγίζει τα 140χλμ/ω στις 9.000 σ.α.λ. Έτσι ξεγλιστρά πολύ εύκολα εντός πόλεως, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα κοντινών τουριστικών εξορμήσεων.Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και το τρικάναλο ABS επεμβαίνει ουσιαστικά, ιδίως σε φρένα πανικού. Εκτός όμως από τις μανέτες που είναι λίγο σκληρές σε αίσθηση, υπάρχει στο δεξί μέρος του πατώματος και ένα ποδόφρενο. Με το πάτημα αυτού, ενεργοποιούνται συνδυαστικά όλα τα φρένα, όμως αυτό επιτυγχάνεται με μία πολύ μικρή καθυστέρηση.

Το τιμόνι ανταποκρίνεται άψογα. Είναι γρήγορο και αρκετά άμεσο, λες και οδηγείς συμβατική μοτοσυκλέτα με δύο τροχούς. Ίσως αυτή είναι και η μεγαλύτερη επιτυχία της Piaggio. Άλλα τρίροδα δεν έχουν αυτή την αρετή, αφού είναι βαριά σε αίσθηση και αρκετά δύστροπα στους ελιγμούς. Από την άλλη, το MP3 είναι εύκολο και καταφέρνει να ξεγλιστρά με μεγάλη ευκολία ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα ενός πολυσύχναστου αστικού κέντρου. Ένα πολύ διασκεδαστικό κομμάτι αφορά το ηλεκτρονικό κλείδωμα των εμπρόσθιων αναρτήσεων. Ειδικότερα, κατά την ακινητοποίηση επιτρέπει στον αναβάτη να ξεκουράζεται πάνω στο scooter, χωρίς να είναι απαραίτητο να κατεβάσει τα πόδια του στο οδόστρωμα για να ισορροπήσει. Και με το πού ανάψει το φανάρι, το μόνο που χρειάζεται είναι η περιστροφή του γκριπ του γκαζιού. Ξεκλειδώνει αυτόματα η ανάρτηση και φεύγεις ακαριαία. Τόσο ακαριαία, που αν ο αναβάτης έχει απενεργοποιήσει το traction control, το ουραίο τμήμα έχει την τάση να γλιστρά επιδεικνύοντας τις χορευτικές του ικανότητες.

Στις στροφές είναι τόσο ομαλό και σταθερό, σαν να είναι καρφωμένο στο οδόστρωμα. Έτσι επιτρέπουν στον αναβάτη μία πιο σβέλτη οδήγηση, με μεγαλύτερες ταχύτητες εισόδου αλλά και μεγαλύτερες κλίσεις, χωρίς το παραμικρό ίχνος φόβου

Και τρεις τροχοί και ABS και ASR. Το MP3 300 HPE έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν σημαντικά υψηλότερα επίπεδα ενεργητικής ασφάλειας στο αστικό περιβάλλον σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο δίτροχο scooter.

Φυσικά όλα τα παραπάνω προσφέρονται με ένα αρκετά δελεαστικό αντίτιμο με την τιμή απόκτησης ενός Piaggio MP3 300HPE να ανέρχεται σε μόλις 6.350 ευρώ.

 

Facebook Comments