Δοκιμή Honda SH Mode 125 2021
H σειρά SH είναι από τις πιο εμπορικές για τη Honda, και όχι άδικα καθώς, το 1984, το SH 50 ήταν αυτό που ξεκίνησε την κατηγορία των scooter με μεγάλο τροχό
H σειρά SH είναι από τις πιο εμπορικές για τη Honda, και όχι άδικα καθώς, το 1984, το SH 50 ήταν αυτό που ξεκίνησε την κατηγορία των scooter με μεγάλο τροχό
Για το 2021 η Honda ανανεώνει το μικρότερο μέλος της γκάμας SH 125, κάνοντάς το ακόμα πιο ελκυστικό αλλά και τόσο πρακτικό μέσα στην πόλη, που σε κάνει να αναρωτιέσαι εάν χρειάζεσαι μεγαλύτερο scooter.
Το μοντέρνο, γεμάτο καμπύλες σχήμα του, ενισχύθηκε και από τον led προβολέα ενώ παράλληλα η νέα σχεδίαση βοήθησε και σε πιο πρακτικούς τομείς όπως ο χώρος για τα πόδια στο -σήμα κατατεθέν- επίπεδο πάτωμα, αλλά και ο μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα που έφτασε τα 18,5 λίτρα
Οι τροχοί από κράμα αλουμινίου είναι νέας σχεδίασης και σύμφωνα με την ανακοίνωση της Honda τα ελαστικά είναι μελετημένα για εξοικονόμηση καυσίμου κατά 4%. O εμπρός τροχός έχει την κλασική διάσταση των 16 ιντσών (και φορά ελαστικό 80/90-16) ενώ ο πίσω είναι δύο ίντσες μικρότερος (με ελαστικό 100/90-14), ένα τρικ των εταιριών στα scooter με μεγάλο τροχό ώστε να μεγαλώσει ο αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα
Ο νέος κινητήρας τεχνολογίας eSP+ (enhanced Smart Power Plus) έχει μεγαλύτερη απόδοση αλλά και καλύτερη κατανάλωση. Είναι μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, με ένα εκκεντροφόρο επικεφαλής και τέσσερεις βαλβίδες, και αποδίδει 11,4 ίππους στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 12,1 Nm στις 5.000 σ.α.λ. (ενώ πληρεί τις προδιαγραφές euro5).
Με το πάτημα του μπουτόν της μίζας ο κινητήρας ξυπνά ακαριαία, καθώς εδώ δεν έχουμε μια κοινή μίζα. Καθώς το Mode διαθέτει Idling Stop, η γεννήτρια που είναι τοποθετημένη στο στρόφαλο εκτελεί και χρέη μίζας, χωρίς να παρεμβάλλονται γρανάζια. Παρά τις μικρές του διαστάσεις το 125άρι φιλοξενεί στη σέλα του άνετα ένα ψηλόσωμο άτομο. Το τιμόνι είναι σχετικά χαμηλά, όπως συνηθίζεται στη συγκεκριμένη κατηγορία scooter, αλλά λόγω χαμηλού βάρους και compact διαστάσεων δεν αποτελεί πρόβλημα. Απεναντίας, βάρος και διαστάσεις κάνουν το Mode να μπορεί να κινείται με μεγάλη άνεση μέσα στο κέντρο της πόλης, όσο κίνηση και να έχει. Το δε χαμηλό βάρος επιδρά και στην άνεση, καθώς κάθε φορά που το μικρό SH συναντά κάποια λακκούβα ή ανωμαλία στο δρόμο, το γνωστό μειονέκτημα του κινητήρα ενσωματωμένου στο ψαλίδι όλων των scooter, θα την αντιμετωπίσει με το μικρότερο δυνατόν κόστος στη μέση του αναβάτη.
Επίσης το μικρό βάρος με το πιο άκαμπτο πλαίσιο φροντίζουν, σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς, να νοιώσει ασφάλεια ο οδηγός στις στροφές. Παρ ότι είχαμε κάποιες επιφυλάξεις για τα φρένα -κάποια στιγμή όλα τα δίτροχα πρέπει να αποκτήσουν ABS, και ειδικά αυτά που οδηγούν νέοι αναβάτες- τελικά η συνδυασμένη τους λειτουργία προσφέρει ένα πολύ καλό και ασφαλές φρενάρισμα.
Παρά τη μικρή του ιπποδύναμη ο κινητήρας εντυπωσιάζει με την απόδοσή του, καθώς δείχνει πολύ ψυχωμένος. Όση δύναμη έχει την δίνει από χαμηλά (βλέπε υποτετράγωνες διαστάσεις) και προσφέρει μια πολύ καλή επιτάχυνση μέχρι τα 80 χλμ/ώρα. Παράλληλα, αυτό γίνεται χωρίς να ανεβαίνει ψηλά η κατανάλωση, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής αυτή κυμάνθηκε στα μόλις… 2 λίτρα/100 χλμ!
Τα 2.790 ευρώ που καλείται να δώσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι ίσως περισσότερα σε σχέση με άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού αλλά το SH Mode 125 έχει μια σημαντική ιστορία και ένα ξεχωριστό φινίρισμα που δικαιολογεί το κάθε ευρώ που θα δώσεις παραπάνω για να το αποκτήσεις.
Facebook Comments