Η αλλαγή του κλίματος αναδεικνύεται ως μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας, έχοντας επιπτώσεις που αγγίζουν πολλές πτυχές της καθημερινότητάς μας. Η μεταβολή των κλιματικών συνθηκών και τα όλο και συχνότερα ακραία καιρικά φαινόμενα έχουν επηρεάσει σοβαρά τη γεωργική παραγωγή, επιφέροντας υψηλότερα κόστη παραγωγής και κατ’ επέκταση υψηλότερες τιμές στα ράφια.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο πληθωρισμός στις τιμές των τροφίμων αναδεικνύεται ως σημαντικό πρόβλημα. Ακόμη όμως και αν καταφέρναμε να συγκρατήσουμε δραστικά τον πληθωρισμό τροφίμων, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής θα συνεχίζουν να επηρεάζουν αρνητικά την παραγωγή τροφίμων. Η αυξημένη συχνότητα και ένταση των ακραίων καιρικών φαινομένων οδηγεί σε ακαρπία, με αποτέλεσμα τη μείωση της προσφοράς των προϊόντων και την αύξηση των τιμών τους λόγω της σταθερής ζήτησης καθώς πρόκειται για είδη πρώτης ανάγκης.
Για να αντιμετωπιστούν αυτά τα νέα δεδομένα, είναι αναγκαίο να εφαρμοστούν καινοτόμες πρακτικές στη γεωργία. Η έξυπνη γεωργία, που συνδυάζει την τεχνολογία με την καινοτομία σε όλα τα στάδια της παραγωγής, μπορεί να συμβάλλει στη μείωση του κόστους παραγωγής και στη διασφάλιση της ποιότητας των προϊόντων, παρέχοντας παράλληλα βιώσιμες λύσεις για το μέλλον της γεωργίας και των τροφίμων.
Ακόμη ένας κλάδος που επηρεάζεται από την κλιματική αλλαγή είναι το λιανικό εμπόριο ένδυσης-υπόδησης. Για παράδειγμα το Φθινόπωρο παρατηρήθηκαν υψηλότερες του αναμενόμενου θερμοκρασίες γεγονός που είχε επίδραση στις πωλήσεις φθινοπωρινών ειδών ένδυσης- υπόδησης, επηρεάζοντας τις καταναλωτικές προτιμήσεις και τα αποθέματα των επιχειρήσεων στον τομέα της μόδας. Επαγγελματίες του κλάδου προκειμένου “να κρατήσουν” το καταναλωτικό ενδιαφέρον προέβησαν σε προωθητικές ενέργειες. Επιπλέον, οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής αναγκάζουν τις επιχειρήσεις στον τομέα να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους. Αναμφίβολα, θα δούμε μεταβολές στις συλλογές ρούχων και υποδημάτων, καθώς οι σχεδιαστές θα προσαρμόζουν τα σχέδιά τους στις νέες κλιματολογικές συνθήκες. Με αυτόν τον τρόπο, η κλιματική αλλαγή επιδρά όχι μόνο στις πωλήσεις, αλλά και στην ίδια την παραγωγή και διάθεση των προϊόντων.
Facebook Comments