«Οι αυλοί του βασιλιά» στο Μέγαρο Μουσικής
Στο μεγαλοπρεπές εκκλησιαστικό όργανο και σε τρία εμβληματικά έργα γραμμένα γιαυτό, είναι αφιερωμένη η συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα
Στο μεγαλοπρεπές εκκλησιαστικό όργανο και σε τρία εμβληματικά έργα γραμμένα γιαυτό, είναι αφιερωμένη η συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα
Στο μεγαλοπρεπές εκκλησιαστικό όργανο και σε τρία εμβληματικά έργα γραμμένα γιαυτό, είναι αφιερωμένη η συναυλία που θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, με τίτλο «Οι αυλοί του βασιλιά», την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου στο Μέγαρο Μουσικής.
Η συναυλία, υπό τη μουσική διεύθυνση του Μιχάλου Οικονόμου, ξεκινά με το Πρελούδιο και Φούγκα σε σι ελάσσονα για εκκλησιαστικό όργανο, μεγαλειώδες έργο του Μπαχ για όργανο, στη συμφωνική του μετάπλαση από το Δημήτρη Μητρόπουλο, η οποία στην Ελλάδα έχει να παρουσιαστεί 85 χρόνια! Στη συνέχεια ο εξαιρετικός Γάλλος οργανίστας Τιερύ Εσκαίς συμπράττει ξανά με την Κ.Ο.Α. για την ερμηνεία αυτή τη φορά του Κοντσέρτου για εκκλησιαστικό όργανο, τύμπανο και έγχορδα του Φρανσίς Πουλένκ και της Τρίτης Συμφωνίας, «Του εκκλησιαστικού οργάνου» του Καμίγ Σαιν-Σανς.
Οπως αναφέρει στην ανακοίνωσή της η ΚΟΑ «ο σπουδαίος Δημήτρης Μητρόπουλος, ακολουθώντας την, ευρέως διαδεδομένη στην εποχή του, τάση των μεταγραφών για ορχήστρα έργων σόλο αλλά και μουσικής δωματίου, διασκεύασε μεταξύ άλλων και δύο συνθέσεις για εκκλησιαστικό όργανο του Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ. «Δεν γνωρίζουμε με ακρίβεια ποια χρονική περίοδο εργάστηκε ο συνθέτης κι αρχιμουσικός πάνω στη διασκευή του Πρελουδίου και Φούγκας σε σι ελάσσονα που παρουσιάζεται σήμερα στην Ελλάδα ξανά μετά από 85 χρόνια», σημειώνει σχετικά η μουσικολόγος και πιανίστα Σοφία Κοντώση. Το βέβαιο είναι πάντως ότι η μεταγραφή «είχε ολοκληρωθεί πριν τις 13 Ιανουαρίου 1931, ημερομηνία της α΄ εκτέλεσης στο Θέατρο Ολύμπια, από τη Συμφωνική Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών, υπό τη μουσική διεύθυνση του ιδίου, αποσπώντας την επιδοκιμασία κριτικών και κοινού.
Ο Φρανσίς Πουλένκ άρχισε να συνθέτει το Κοντσέρτο για εκκλησιαστικό όργανο, έγχορδα και τύμπανα το 1934 κατά παραγγελία της, αμερικανικής καταγωγής, εξαιρετικά φιλόμουσης, πριγκίπισσας ντε Πολινιάκ: Το σαλόνι της τελευταίας υπήρξε ένα πραγματικό κέντρο μουσικής δράσης για το Παρίσι στα τέλη του 19ου και στις αρχές του 20ού αιώνα. Το Κοντσέρτο ολοκληρώθηκε τέσσερα ολόκληρα χρόνια αργότερα και παίχτηκε για πρώτη φορά στο σαλόνι της πριγκίπισσας ντε Πολινιάκ (όπου υπήρχε ένα έξοχο όργανο του μεγαλύτερου ίσως κατασκευαστή του 19ου αιώνα, Αριστίντ Καβαγιέ-Κωλ) το Δεκέμβριο του 1938, με σολίστ τον κορυφαίο οργανίστα και συνθέτη Μωρίς Ντυρυφλέ και υπό τη μουσική διεύθυνση της αρχιμουσικού, συνθέτριας και διάσημης παιδαγωγού Νάντιας Μπουλανζέ. Το έργο διαπνέεται από βαθιά πνευματικότητα-που κατέκτησε ο Πουλένκ δια μίας, συναισθηματικά εξαιρετικά επώδυνης οδού, μετά τον αιφνίδιο και πρόωρο θάνατο του νεαρού συνθέτη και φίλου του Πιερ-Οκτάβ Φερού.
Η Τρίτη Συμφωνία γράφτηκε από τον Σαιν-Σανς, κατά παραγγελία της Βασιλικής Φιλαρμονικής Εταιρείας του Λονδίνου, στις αρχές του 1886, σε μία εποχή που ο συνθέτης βρισκόταν στο απόγειο της ωριμότητάς του. Στις 19 Μαΐου της ίδιας χρονιάς, στο Λονδίνο, ο Σαιν-Σανς διηύθυνε προσωπικά την πρεμιέρα της Συμφωνίας του που έμελλε να είναι και η τελευταία του. Δύο μήνες μετά, ο δάσκαλος, φίλος και μέντορας του Σαιν-Σανς, Φραντς Λιστ, άφησε την τελευταία του πνοή και έτσι ο Γάλλος συνθέτης αποφάσισε να αφιερώσει στη μνήμη του τη Συμφωνία η οποία, ωστόσο, διαπνέεται από το πνεύμα του Λιστ σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από μία απλή αφιέρωση…».
Η συναυλία πραγματοποιείται σε συνεργασία με την Γαλλική Πρεσβεία στην Αθήνα και το Γαλλικό Ινστιτούτο.
Facebook Comments