Νέα ταλαιπωρία περιμένει την Παρασκευή το επιβατικό κοινό, καθώς απεργούν τα μέσα σταθερής τροχιάς και η πρωτεύουσα θα μείνει χωρίς Μετρό, τρένα και τραμ ολόκληρο το 24ωρο.

Η προχθεσινή απεργία προκάλεσε κυκλοφοριακό «έμφραγμα» στο κέντρο της Αθήνας, με τους οδηγούς να κάνουν ώρες να φτάσουν στους προορισμούς τους.

Το υπουργείο Μεταφορών και η ΣΤΑΣΥ χαρακτήρισαν «πλήρως αδικαιολόγητες» τις συνεχιζόμενες απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων, τονίζοντας ότι «δεν τίθεται κανένα θέμα ιδιωτικοποίησης των εταιρειών των αστικών μέσων μαζικής μεταφοράς».

Παράλληλα αναρωτιούνται «ποιους πραγματικούς σκοπούς εξυπηρετούν οι τυφλές απεργίες των συνδικαλιστών της εταιρείας».

Ωστόσο, το υπουργείο δεν υπέβαλε προσφυγή ώστε η απεργία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική, αν και έγκυροι νομικοί κύκλοι τόνιζαν χθες στο kerdos.gr ότι δεν μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο νόμιμης απεργίας το αίτημα για μη εκχώρηση της εμπορικής εκμετάλλευσης σταθμών και χώρων των ΣΤΑΣΥ στον ΟΑΣΑ, γιατί πρόκειται καθαρά για επιχειρηματική επιλογή του εργοδότη που δεν αφορά στις συνθήκες εργασίας του προσωπικού.

Εξάλλου, και επί της ουσίας, το αίτημα είναι προσχηματικό, γιατί η εταιρεία Σταθερές Συγκοινωνίες Α.Ε (ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε) ανήκει στην εταιρεία ΟΑΣΑ Α.Ε. (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Α.Ε). Επιδοτείται από το ελληνικό δημόσιο μέσω του ΟΑΣΑ. Τα έσοδα του ΟΑΣΑ (είτε από τα εισιτήρια, είτε από τον κρατικό προϋπολογισμό, είτε από άλλες δράσεις) κατανέμονται στις δύο θυγατρικές της εταιρείες ΣΤΑ.ΣΥ και ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε) και καλύπτουν και τα έξοδα λειτουργίας του ίδιου του ΟΑΣΑ. Οι προϋπολογισμοί τόσο του ΟΑΣΑ όσο και των θυγατρικών της ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ εγκρίνονται από τα αρμόδια Υπουργεία. Οι Διευθύνοντες Σύμβουλοι της ΣΤΑΣΥ και της ΟΣΥ μετέχουν θεσμοθετημένα ως τακτικά μέλη στο ΔΣ του ΟΑΣΑ.

Facebook Comments