Η Black Friday έχει εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, αποτελώντας έναν από τους πιο αναμενόμενους εμπορικούς θεσμούς για τους καταναλωτές, οι οποίοι αναζητούν μεγάλες εκπτώσεις κυρίως σε ρούχα και ηλεκτρονικά είδη.
Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα ακολουθεί τη διεθνή τάση, οι προσφορές της Black Friday στην χώρα μας παραμένουν περιορισμένες σε σχέση με εκείνες που συναντάμε σε άλλες αγορές, όπως στις ΗΠΑ, όπου οι εκπτώσεις φτάνουν μέχρι και το 80%.
Στην Ελλάδα, οι εκπτώσεις συνήθως κυμαίνονται γύρω από το 20%-40%, ενώ οι προσφορές συχνά διαρκούν περισσότερο από μια μέρα και επεκτείνονται μέχρι και ένα μήνα, με τις τιμές να μην είναι πάντα τόσο ελκυστικές όσο αρχικά φαίνονται.
Σύμφωνα με έρευνα της Klarna για το 2024, το 86,7% των Ελλήνων καταναλωτών δηλώνει ότι σκοπεύει να πραγματοποιήσει αγορές κατά τη διάρκεια της Black Friday, με το 38,2% να αναφέρει ότι η τεχνολογία είναι στην κορυφή των προτιμήσεών τους, ακολουθούμενη από τα ρούχα και τα παπούτσια (33,7%).
Ωστόσο, ο πληθωρισμός έχει περιορίσει την αγοραστική δύναμη των Ελλήνων, με αποτέλεσμα οι καταναλωτές να είναι πιο ενημερωμένοι και απαιτητικοί από ποτέ. Αναζητούν ουσιαστικές εκπτώσεις και αξιοποιούν τις δυνατότητες των διαδικτυακών εργαλείων συγκρίσεων τιμών για να ελέγχουν τις τιμές των προϊόντων πριν και μετά τις εκπτώσεις, διασφαλίζοντας ότι οι προσφορές είναι πραγματικές.
Αυτή η τάση είναι ιδιαίτερα έντονη στην Ελλάδα, όπου οι καταναλωτές δεν διστάζουν να καταγγείλουν αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, όπως οι πλασματικές εκπτώσεις. Η νομοθεσία στην Ελλάδα ορίζει ότι η προγενέστερη τιμή που αναγράφεται στα προϊόντα πρέπει να είναι η χαμηλότερη τιμή των τελευταίων 30 ημερών, προκειμένου να διασφαλίζεται η διαφάνεια στις προσφορές και να αποφεύγονται οι αθέμιτες πρακτικές.
Facebook Comments