Ποιοι υπάλληλοι μπορούν να διεκδικήσουν 13ο και 14ο μισθό μετά την απόφαση του ΣΤΕ!
Άνοιξε ο δρόμος για τη διεκδίκηση των καταργημένων δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής αδείας για τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους
Άνοιξε ο δρόμος για τη διεκδίκηση των καταργημένων δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής αδείας για τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους
Άνοιξε ο δρόμος για τη διεκδίκηση των καταργημένων δώρων Χριστουγέννων, Πάσχα και θερινής αδείας για τους εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους, ανεξαρτήτως μάλιστα του ύψους του μηνιαίου μισθού τους.
Μετά την απόφαση αυτή, που εκδόθηκε από το ΣΤ’ Τμήμα του Ανώτατου Δικαστηρίου, κρίθηκαν αντισυνταγματικές οι διατάξεις του «μνημονιακού» νόμου 4093/2012 με τις οποίες καταργήθηκαν από την 1η/1/2013 τα επιδόματα εορτών και αδείας που καταβάλλονται σε όσους υπαλλήλους και λειτουργούς του Δημοσίου ελάμβαναν μηνιαίες ακαθάριστες αποδοχές μέχρι 3.000 ευρώ.
Με βάση τις δεκάδες αποφάσεις των διοικητικών δικαστηρίων, που το ένα μετά το άλλο δικαιώνουν συνταξιούχους αλλά και εν ενεργεία δημοσίους υπαλλήλους στη δικαστική τους μάχη για τη διεκδίκηση της επιστροφής των δώρων, πληθαίνουν οι φωνές που τάσσονται υπέρ μιας νομοθετικής ρύθμισης στη βάση της εφαρμογής όλων αυτών των θετικών αποφάσεων της Δικαιοσύνης.
Όπως προκύπτει από το σκεπτικό των ανώτατων δικαστικών λειτουργών, το ίδιο το Σύνταγμα αλλά και το 1ο Πρόσθετο Πρωτόκολλο της ΕΣΔΑ περί Προστασίας της Περιουσίας αποτελούν τους πυλώνες πάνω στους οποίους στηρίζεται η σημαντική αυτή απόφαση.
Οι επίμαχες περικοπές που έγιναν με τον νόμο 4093/2012, κατά την κρίση του ΣτΕ, αντίκεινται στα άρθρα 25 και 4 του Συντάγματος και τις απορρέουσες από αυτά αρχές της ισότητας και της αναλογικότητας.
Όπως είναι γνωστό, όπως αναφέρουν τα ΝΕΑ, οι περικοπές των ήδη ψαλιδισμένων δώρων ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2013 και σύμφωνα με τους συμβούλους Επικρατείας «ο νομοθέτης όφειλε, αποφαινόμενος τεκμηριωμένα για την αναγκαιότητα του μέτρου, να εξετάσει την ύπαρξη τυχόν εναλλακτικών επιλογών και να συγκρίνει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της καθεμίας για τον επιδιωκόμενο δημόσιο σκοπό της δημοσιονομικής προσαρμογής, καθώς και εάν οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης περικοπής αποδοχών στο βιοτικό επίπεδο των θιγόμενων, αθροιζόμενες με τις επιπτώσεις από τα ήδη ληφθέντα μέτρα αντιμετώπισης της κρίσης και συνδυαζόμενες με τις κοινωνικο-οικονομικές συνθήκες, οδηγούν σε ανεπίτρεπτη μείωση του επιπέδου ζωής των υπαλλήλων, κάτω του επιπέδου της αξιοπρεπούς διαβίωσης».
Ποιους αφορά
Βάσει της απόφασης του ΣΤ’ Τμήματος του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) και υπό την προϋπόθεση ότι και η Ολομέλεια του ανώτατου δικαστηρίου θα κρίνει ότι τα επιδόματα πρέπει να καταβληθούν αναδρομικά από την 1η-1-2013, δικαιούχοι αναδρομικών έως και 6.000 ευρώ για την εξαετία 2013-2018 μπορούν να καταστούν, σύμφωνα με τον Ελεύθερο Τύπο:
1. Οι πολιτικοί δημόσιοι υπάλληλοι, που από τον Οκτώβριο του 2011 έως την 31η-12-2015 αμείβονταν με το ενιαίο μισθολόγιο του ν. 4024/2011 και από την 1η/1/2016 μέχρι και σήμερα αμείβονται με το ενιαίο μισθολόγιο του νόμου 4354/2015. Στους υπαλλήλους αυτούς περιλαμβάνονται:
2. Οι λοιποί υπάλληλοι και λειτουργοί του Δημοσίου:
Πηγή: In.gr
Facebook Comments