Tο Swift εξακολουθεί να είναι ένα σούπερ μίνι με νεανικό χαρακτήρα, ευχάριστο στην οδήγηση και ευέλικτο στην πόλη, με αποδεκτούς χώρους πλέον για τη «γενική χρήση» για την οποία αγοράζονται στις μέρες μας τα σούπερ μίνι. Η συγκεκριμένη έκδοση διαφοροποιεί όμως το κοινό στο οποίο απευθύνεται, αφού είναι ακριβότερη και εντυπωσιακά πλούσια εξοπλισμένη. Η έκδοση της συγκεκριμένης δοκιμής είναι η 1.2 με ήπιο υβριδικό σύστημα, μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο. Κατά την ολιγοήμερη συμβίωσή μας, το νέο, γλυκύτατο Swift,  υπενθύμιζε διαρκώς ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 6 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Ποιότητα κατασκευής και ποιότητα κύλισης, λειτουργικότητα και ευχρηστία, μικρές διαστάσεις καθώς η Suzuki επιλέγει για το Swift να μην ακολουθήσει το ρεύμα του γιγαντισμού ο οποίος επικρατεί εσχάτως στις μικρές κατηγορίες των αυτοκινήτων, διατηρώντας το μήκος κάτω από τα 4 μέτρα. Πέραν αυτών όμως, το Swift παρουσιάζει μια έκδηλη γενικότερη προθυμία να ανταποκριθεί σε πολλές και διαφορετικές ανάγκες, κάτι που θα πρέπει να προστεθεί στα κύρια συστατικά της συνταγής του νέου Suzuki Swift.

Προφανώς, το στοιχείο που κάνει το φρεσκαρισμένο (ένεκα facelift) Swift να ξεχωρίζει, είναι οπωσδήποτε ο νέος κινητήρας 1.2 Dualjet με κωδικό K12D. Τετρακύλινδρος, 16βαλβιδος, εφοδιασμένος με σύστημα διπλού ψεκασμού σε κάθε κύλινδρο, με βασικό στόχο τη μεγιστοποίηση της θερμικής απόδοσης. Οι τεχνικοί εγκέφαλοι της Suzuki έχουν περιποιηθεί επισταμένως την κινητήρια μονάδα του Swift, επεμβαίνοντας στη σχέση συμπίεσης και, ιδιαιτέρως, στο χρονισμό των βαλβίδων.

Βεβαίως, σε ό,τι αφορά στην εξοικονόμηση καυσίμου, στο προσκήνιο έρχεται το σύστημα Suzuki Hybrid. Το οποίο αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια (ISG – Integrated Starter Generator), η οποία εκτελεί καθήκοντα ηλεκτρικού κινητήρα. Φυσικά συνοδεύεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου, με χωρητικότητα 10Ah (σε σχέση με τα 3Ah της προηγούμενης γενιάς του μοντέλου.

Η αρχή λειτουργίας του υβριδικού συστήματος της Suzuki αφορά στην μετατροπή της κινητικής ενέργειας (η οποία παράγεται κατά την επιβράδυνση), σε ηλεκτρική, φορτίζοντας την μπαταρία ιόντων λιθίου. Η ισχύς η οποία συσσωρεύεται στην μπαταρία, χρησιμοποιείται από την ηλεκτρογεννήτρια ώστε να υποβοηθήσει τον κινητήρα κατά την επιτάχυνση, παρέχοντας μεγαλύτερη ροπή, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην εξοικονόμηση καυσίμου. Εξυπακούεται, δε, ότι η ηλεκτρογεννήτρια ISG διαχειρίζεται τη λειτουργία start-stop.

 Στο εσωτερικό, Aνάμεσά στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη TFT LCD πολλαπλών ενδείξεων μεγέθους 4,2’’, στην οποίαν προβάλλονται με απλά, εύληπτα αλλά και καλαίσθητα γραφικά διάφορες πληροφορίες, όπως η εκάστοτε φάση λειτουργίας του υβριδικού συστήματος, η επιτάχυνση και η πέδηση, η ισχύς και η ροπή του κινητήρα, ακόμη και η επιτάχυνση της βαρύτητας (g), αν αυτό επιλέξει να παρακολουθεί ο οδηγός.

Σε ό,τι αφορά στην οθόνη πολυμέσων, στο κέντρο του ταμπλό υπάρχει η γνωστή 7″ με τα χαρακτηριστικά «πλακάκια» της Suzuki, για εύκολη πλοήγηση στο αρχικό μενού. Οι δυνατότητες διασύνδεσης (μέσω bluetooth με το κινητό τηλέφωνο) είναι οι αναμενόμενες, παρέχοντας συμβατότητα με τις εφαρμογές Apple CarPlay, Android Auto και MirrorLink.

Στην «ομπρέλα» της Suzuki Safety Support περιλαμβάνεται το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, βασισμένο σε ό,τι συλλαμβάνει το ραντάρ του αυτοκινήτου (Radar Brake Support, RBS).

Υπάρχουν επίσης τα συστήματα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, προειδοποίησης εκτροπής, Adaptive cruise control, αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων αλλά και το Dual Sensor Brake Support (DSBS), δηλαδή ο ηλεκτρονικός φύλακας-άγγελος για την αποτροπή σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα. Μια κάμερα και ένας αισθητήρας λέιζερ ανιχνεύουν ενδεχόμενο κίνδυνο ατυχήματος, με άλλα οχήματα, κυρίως όμως με πεζούς. Αναλόγως της σοβαρότητας της κατάστασης, το Swift ειδοποιεί, ενισχύει το φρενάρισμα ή και αφ’ εαυτού αναλαμβάνει να ακινητοποιηθεί παρακάμπτοντας τον οδηγό εάν αυτό απαιτείται για την ασφάλεια όλων.

Οδηγώντας το Suzuki Swift και ζώντας μαζί του, αντιλαμβάνεται κανείς την εντιμότητα των προθέσεών του -αν μη τι άλλο. Ευέλικτο στην κίνηση και τη στάθμευση, σβέλτο όσο το επιτρέπουν οι συνθήκες και οι δυνατότητές του, ωθεί τον οδηγό να εκτιμήσει τα χαρίσματα παρά να ενοχληθεί από τα όποια ελαττώματά του. Ένα από αυτά είναι μια κάποια τραχύτητα στις αλλαγές των σχέσεων με τον χειροκίνητο επιλογέα, η οποία όμως δεν εκδηλώνεται σαν πρόβλημα, αλλά μάλλον σαν μια ιδιαιτερότητα. Και, όπως είναι φυσικό, όσο πιέζεται να αποδώσει στα όρια των δυνατοτήτων ή και πέρα από αυτά, το Swift αποκαλύπτει την υστέρησή του ως προς την ισχύ και την ελαστικότητα του κινητήρα.

Οι 83 ίπποι είναι ό,τι χρειάζεται ένα αυτοκίνητο πόλης -και το Swift τους αξιοποιεί άριστα, εφόσον τηρείται η προϋπόθεση ότι χρησιμοποιείται ως τέτοιο. Η ψηλή και άνετη θέση οδήγησης, η ευρυχωρία, η όσο πρέπει σφιχτή ανάρτηση, όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του Suzuki Swift στην έκδοση 1.2 Dualjet Hybrid συνθέτουν την ταυτότητα ενός αυτοκινήτου το οποίο κατά την μητέρα εταιρεία είναι «σπορ χάτσμπακ», για τη διεθνή αγορά είναι «supermini», για κάποιους παίκτης στην κατηγορία Β’ και για τους περισσότερους ένα αυτοκίνητο πόλης. Για όλους, ωστόσο, είναι το Suzuki Swift σε μια ήπια υβριδική εκδοχή. Κάτι που, εν τέλει, δεν χρειάζεται περαιτέρω επεξήγηση -πόσο μάλλον «σερβίρισμα».

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
Κινητήρας: 1.197 cc
Ισχύς: 83 PS/6.000 rpm
Ροπή: 10.9 kgm/2.800 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 5 σχέσεων
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 13.1 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση: 3.9 l/100 km
Εκπομπές CO2: 88 gr/km
Τέλη κυκλοφορίας: 0 €
Βάρος: 865 kg (911 με πλήρη εξοπλισμό)
Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 3.845/1.735/1.495 mm
Μεταξόνιο: 2.450 mm
Χώρος αποσκευών: 265 lt
Τιμή: από 13.350 €

Facebook Comments