Οδηγούμε Honda CR-V - 1.5 Turbo AWD CVT

Σάλτας Νίκος

Οδηγούμε Honda CR-V - 1.5 Turbo AWD CVT, ειδήσεις από την ελλάδα, ειδησεις τωρα ελλαδα, τα τελευταια νεα τωρα, τηλεοραση, live tv, live streaming, web tv

Πιστό στην ιστορία του, που το οδήγησε στην παγκόσμια αναγνώριση, το CR-V εξακολουθεί να αποτελεί μια από τις πιο αυθεντικές εκφράσεις της φιλοσοφίας των SUV, με μεγάλους χώρους για μια οικογένεια, υψηλή ποιότητα κατασκευής αλλά και αντίστοιχη πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό και δυνατότητες και για εκτός δρόμου κίνηση χάρη στην ύπαρξη και τετρακίνητης έκδοσης.

Η τιμή του αυτοκινήτου στην τετρακίνητη έκδοση ξεκινάει από 36.550 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ στην περίπτωση της έκδοσης με το αυτόματο κιβώτιο CVT, σαν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ξεκινάει από 38.550 ευρώ. Eκτός από την προσεγμένη ποιότητα προσφέρει κι έναν πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, επιπέδου λιμουζίνας, που περιλαμβάνει στάνταρ, ESP με hill holder, 6 αερόσακους, «πακέτο» ασφαλείας Honda Sensing, διζωνικό αυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέφτες, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, ηλεκτρική ρύθμιση οσφυϊκής στήριξης καθίσματος οδηγού, αυτόματα φώτα και καθαριστήρες, προβολείς τεχνολογίας LED, προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω, ηλεκτροχρωματικό εσωτερικό καθρέφτη, ζάντες αλουμινίου, σύστημα πλοήγησης, ηχοσύστημα με 2 θύρες USB, Bluetooth συμβατότητα Apple CarPlay και Android Auto και χειριστήρια στο τιμόνι, 2 επιπλέον θύρες USB για φόρτιση πίσω, σύστημα start-stop, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών κλπ. Επίσης στην τιμή περιλαμβάνονται 5 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια και 2ετής επέκταση εγγύησης (η εργοστασιακή είναι 3 χρόνια) για τα μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου.

Το νέο CR-V προσφέρεται με ένα βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρου με τούρμπο που αποδίδει 193 ίππους στην έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT που είχαμε για δοκιμή. Ο κινητήρας είναι δυνατός, όχι εντελώς αθόρυβος, αλλά ιδιαίτερα εύστροφος και εξασφαλίζει την απαραίτητη ενεργητική ασφάλεια στα προσπεράσματα, ακόμα και με το αυτοκίνητο φορτωμένο. Τα νούμερα (επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10) δεν δείχνουν κάποιο πρόβλημα, απλώς το αυτοκίνητο δεν έχει το «νεύρο» που θα μπορούσε να του προσφέρει ένας τόσο δυνατός και εύστροφος κινητήρας τούρμπο. Το κιβώτιο προσφέρει και τη δυνατότητα χειροκίνητων αλλαγών ανάμεσα σε 7 προεπιλεγμένες σχέσεις με χειριστήρια αλλαγής στο τιμόνι, είναι καλύτερο να χρησιμοποιεί κανείς τις αυτόματες και όχι τις χειροκίνητες αλλαγές, γιατί το σύστημα προσαρμόζεται στις συνθήκες οδήγησης και αξιοποιεί καλύτερα το κιβώτιο και τον κινητήρα. Και βέβαια η ύπαρξη αυτόματου κιβωτίου είναι ένα πλεονέκτημα στην εκτός δρόμου κίνηση, όπου συνδυάζεται καλύτερα με την αυτόματη τετρακίνηση για την βελτιστοποίηση της πρόσφυσης του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση πάντως είναι αυξημένη με απόλυτα κριτήρια και στην πόλη μπορεί να φτάσει ακόμα και στα 12 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι ξεπερνάει τα 8.

Οδηγώντας
Η ύπαρξη τετρακίνησης και μιας εξελιγμένης ανάρτησης πίσω με σύστημα πολλαπλών συνδέσμων, έχει ως αποτέλεσμα μια συμπεριφορά που δεν προβληματίζει ποτέ, με ικανοποιητική κατευθυντικότητα, προοδευτικές αντιδράσεις, χωρίς εκπλήξεις και αιφνιδιασμούς αλλά βεβαίως και χωρίς κάποιο σπορ χαρακτήρα, που δεν έχει και νόημα να διεκδικεί ένα αυθεντικό SUV. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο πρέπει να προσφέρει μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην ασφαλή οδική συμπεριφορά και στην καλή ποιότητα κύλισης, όχι μόνο στην άσφαλτο αλλά και στο χώμα, αφού προορίζεται και για τέτοια χρήση. Και οι μηχανικοί της Honda πέτυχαν σε μεγάλο βαθμό αυτήν την ισορροπία, με το αυτοκίνητο να προσφέρει αρκετά ικανοποιητική άνεση για SUV και να ανταποκρίνεται στον οικογενειακό χαρακτήρα του. Κάποιες κλίσεις στις στροφές (με δεδομένη και την αυξημένη απόσταση του αυτοκινήτου από το έδαφος, που στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 20,1 εκατοστά) είναι αναπόφευκτες όταν οι ρυθμοί ανεβαίνουν, δεν δημιουργούν όμως προβλήματα μεταφοράς βάρους ή κάποιο δυσάρεστο συναίσθημα, ούτε επηρεάζουν την -προοδευτικά υποστροφική- συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό

Το CR-V πάντα διακρινόταν για τους χώρους του και η αύξηση των διαστάσεων που αναφέραμε επιτρέπει και στη νέα γενιά του να εξακολουθεί να ξεχωρίζει σ αυτόν τον τομέα, φιλοξενώντας με τη μεγαλύτερη άνεση τέσσερις ενηλίκους. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό των δυνατοτήτων που προσέφερε η αύξηση του μεταξονίου, το γεγονός ότι το αυτοκίνητο μπορεί πλέον να παραγγελθεί και σε επταθέσια έκδοση (στην οποία τα καθίσματα της μεσαίας σειράς είναι ρυθμιζόμενα κατά μήκος). Πολύ μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών, με χωρητικότητα 561 λίτρων, την πρακτικότητα του οποίου ενισχύει και η ύπαρξη δυνατότητας τοποθέτησης του δαπέδου του σε δύο διαφορετικές θέσεις, όπως επίσης και το αυτόματο ηλεκτρικό άνοιγμα της πίσω πόρτας. Τη συνολική θετική εικόνα της πρακτικότητας του αυτοκινήτου ενισχύουν και οι επαρκείς θέσεις για μικροπράγματα στο εσωτερικό του. Η ποιότητα κατασκευής είναι ιδιαίτερα προσεγμένη, όπως θα περίμενε κανείς από τη Honda, θα σημειώσουμε μάλιστα ότι το CR-V κατασκευάζεται στην Ιαπωνία, με όλα όσα αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα συναρμολόγησης και την αξιοπιστία. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά καλή